Član 1.
Ovaj pravilnik definiše opšte uslove korišćenja usluga i međusobne obaveze između pružaoca usluga (u daljem tekstu Hosting.ba) i korisnika usluga (u daljem tekstu Korisnik).
Član 2.
Pravila i uslovi korišćenja usluga Hosting.ba su bliže definisani u dokumentima koji se tiču određenih usluga (npr. deljeni hosting, vps serveri, dedicated serveri i dr.) a koji su objavljeni na web prezentaciji Hosting.ba www.hosting.ba/uslovi-koriscenja/.
Član 3.
Opšti tehnički pojmovi pomenuti u svim pravilnicima objavljenim na web prezentaciji
Hosting.ba:
Server - računar smešten u data centru putem kog Hosting.ba omogućava zakup i korišćenje usluga svojim korisnicima.
Data centar - objekat specijalne namene sa uslovima pogodnim za pouzdan rad velikog broja računara - servera.
Mreža - bilo koja tačka na planeti između korisnika usluge i servera na kom se nalazi usluga koja se koristi, brzina mreže se naznačava u Mb/s (Mega-bita po sekundi) i
Gb/s (Giga-bita po sekundi).
Softver - bilo koja web aplikacija koju korisnik koristi za pokretanje i izradu svog sajta, može biti i neki od popularnijih CMS sistema.
CMS - content management system - sistem za upravljanje sadržajem, uglavnom besplatna skripta napisana u programskom jeziku php putem koje korisnik može izraditi svoj sajt, forum, blog i sl. (Wordpress, Joomla, Drupal, Magento, OpenCart itd.)
cPanel - korisnički panel za upravljanje hosting nalogom,
FTP - protokol za prenos podataka između dva računara na mreži,
SSL - sigurnosni protokol koji omogućava bezbednu komunikaciju putem internet mreže,
Backup - kreiranje rezervne kopije podataka radi njihovog vraćanja u slučaju potrebe,
WHM - panel za korisnike reseller paketa za kreiranje i upravljanje cPanel nalozima,
IP adresa - jedinstvena oznaka dodeljena svakom uređaju povezanom na internet.
Član 4.
Hosting.ba pruža usluge svim fizičkim i pravnim licima. Kupovina usluga se obavlja putem web sajta Hosting.ba www.hosting.ba naručivanjem određene usluge nakon čega Korisnik dobija uputstvo za plaćanje iste kako bi usluga bila aktivirana.
Uslovi plaćanja definisani su pravilnikom o Generalnim uslovima plaćanja.
Član 5.
Kupovinom usluga kod Hosting.ba smatra se da je između Hosting.ba i Korisnika zaključen Ugovor u skladu sa odredbama Uslova korišćenja na period za koji je usluga zakupljena, kao i da Korisnik u potpunosti prihvata Uslove korišćenja i njihovu punovažnost u skladu sa članom 4. Zakona o elektronskom dokumentu.
Član 6.
Kupovinom usluga kod Hosting.ba Korisnik prihvata da na email adresu koju bude naveo pri poručivanju usluga povremeno dobija obaveštenja koja se tiču zakupljenih usluga kao i povremene promotivne kampanje i obaveštenja u vezi sa novim uslugama koje Hosting.ba uvodi u svoju ponudu.
Član 7.
Osnovne obaveze Hosting.ba:
1. Hosting.ba je u obavezi da po prijemu uplate za naručenu uslugu istu aktivira u roku od 2 radna dana ili, ukoliko to nije tehnički izvodljivo, u vremenski povoljnom roku za Korisnika i pomera datum isteka unapred za broj dana koliko je kasnila aktivacija plaćene usluge.
2. Hosting.ba kao pružalac usluge se obavezuje da vrši redovno održavanje servera i svih softvera i servisa koji su neophodni za rad usluga koje pruža, osim u slučajevima zakupa privatnih virtuelnih i namenskih servera bez održavanja od strane osoblja Hosting.ba.
3. Hosting.ba obavezuje se da obezbedi dostupnost i funkcionalnost usluga od 99% vremena u odnosu na ukupan zakupljeni period korišćenja te iste usluge. U vreme dostupnosti usluga uračunato je i vreme potrebno za redovno održavanje servera, koje ne mora biti unapred najavljeno i koje može u izuzetnim slučajevima izazvati trenutne prekide u radu usluga.
4. Hosting.ba ne može garantovati dostupnost usluga iz stava 3. u slučajevima više sile i slučajevima na koje Hosting.ba kao pružalac usluge ne može neposredno uticati (svi ovi elementi su navedeni u Članu 8. ovog dokumenta).
5. Hosting.ba se obavezuje da će za sve situacije koje mogu izazvati prekide u radu servera duže od 30 minuta obavestiti korisnike putem email-a.
6.Zvanično sredstvo komunikacije između Hosting.ba i Korisnika je elektronska pošta i tiket sistem. Hosting.ba se obavezuje da će sva obaveštenja vezana za usluge Korisnika slati na email adresu koju Korisnik navede prilikom poručivanja usluga na web prezentaciji Hosting.ba ili na email adresu koju je Korisnik dostavio za potrebe primanja obaveštenja od strane Hosting.ba.
7. Hosting.ba se obavezuje da na svaki upit Korisnika poslat putem email-a ili tiket sistema odgovori u roku od 24h od vremena prijema istog.
8. Hosting.ba nije u obavezi da koristi telefon kao sredstvo komunikacije niti da isti koristi za obaveštavanje Korisnika.
9. U slučaju hardverskog kvara na serveru Hosting.ba se obavezuje da od dobavljača servera zatraži hitno otklanjanje kvara ili njegovu zamenu, a ukoliko to nije moguće, Hosting.ba će u najkraćem mogućem roku obezbediti drugi server i preneti podatke i usluge Korisnika na novi server.
10. Hosting.ba kao pružalac usluga je u obavezi da odgovori i reaguje na svaku prijavu trećih lica o zloupotrebi autorskih prava, slanju spama, ili bilo kakvim drugim nelegalnim radnjama. U ovakvim slučajevima, Hosting.ba će obavestiti Korisnika putem elektronske pošte a u slučaju težih zloupotreba i suspendovati odnosno isključiti uslugu do rešenja problema. Hosting.ba takođe može ukloniti sporni sadržaj sa naloga Korisnika bez njegove saglasnosti.
11. Hosting.ba može obavestiti nadležne organe i institucije o bilo kakvim nelegalnim radnjama i sadržajima koje primeti na uslugama koje Korisnik koristi bez obaveštavanja Korisnika o tome.
12. Hosting.ba je u obavezi da Korisnika obaveštava o isteku usluge najkasnije 10 dana pre dana njenog isteka putem elektronske pošte na email adresu koju je Korisnik naveo prilikom poručivanja usluga na web prezentaciji Hosting.ba.
Član 8.
Hosting.ba ne može garantovati neometan rad servera i servisa za usluge koje pruža u slučajevima više sile i slučajevima kada faktori koji utiču na rad servera i servisa ne zavise od samog pružaoca usluga. Samo u tim slučajevima Hosting.ba ne može garantovati da će hosting servisi biti u funkciji i operativni 99% vremena u odnosu na ukupan zakupljeni period korišćenja te usluge.
Neki od tih faktora mogu biti:
· Prirodne nepogode (nevreme, zemljotres, požari, poplave, solarne oluje i dr.)
· Uvođenje vanrednog ili ratnog stanja
· Uvođenje sankcija
· Prekid linkova za prenos internet saobraćaja između Korisnika usluge i data centra
· Prekidi električne energije u data centru
· Hakerskih napada bilo koje vrste (DoS, DDoS, Flood, itd.)
· Pojave malware, virusa i sličnih softvera usled neadekvatnog i neredovnog održavanja web prezentacije
· Propusta u softveru koji je napravljen od strane trećih lica
· Nemogućnosti data centra da u kratkom roku otkloni hardverske kvarove na serveru ili mreži
Član 9.
Hosting.ba, kao pružalac usluga, će se potruditi ali ne može garantovati u 100% slučajeva da IP adresa servera ili usluge neće dospeti na anti-spam crne liste u slučajevima kada se sa servera šalje veliki broj email poruka od strane korisnika koji dele istu IP adresu ili kada se na web prezentaciji nekog od korisnika pojave malware i slične php aplikacije koje šalju velike količine spam email poruka. Hosting.ba čini sve što je u njegovoj moći da ovakve pojave spreči redovnim skeniranjem servera i praćenjem odlaznog email saobraćaja te ograničavanjem broja poslatih email poruka po satu za svakog korisnika posebno.
Hosting.ba koristi posebne softverske alate za detekciju slanja spama sa hosting naloga i može suspendovati svaki hosting nalog na kom dođe do pojave php spam aplikacija koje u najvećem broju slučajeva na naloge dospevaju zbog neadekvatnog održavanja internet prezentacije koja se na tom nalogu nalazi. Drugi slučaj kada se ovo može desiti je na primer kada virus ili malver aplikacija ukrade lozinku iz računara korisnika.
Korisnik ima mogućnost da u svakom trenutku zakupi privatnu IP adresu, po važećem cenovniku Hosting.ba, koju može koristiti samo za svoj hosting nalog i koja mu omogućava kvalitetniju dostavu email poruka u slučajevima da deljena IP adresa koju dele korisnici istog servera dospe na neku anti-spam crnu listu. U slučaju zakupa privatne IP adrese, Korisnik je sam odgovoran za reputaciju iste i Hosting.ba nije dužan da vodi računa o tome niti da je uklanja sa anti-spam crnih lista ako na njih dospe. Hosting.ba Korisniku dodeljuje privatnu IP adresu koja je proverena na svim najpoznatijim anti-spam crnim listama ali zbog velikog broja listi ne može garantovati da neka manje poznata anti-spam lista koja se ne proverava automatski od strane automatizovanih servisa za tu namenu ne smatra neku IP adresu kao adresa sa lošom reputacijom. Ovakvi slučajevi su izuzetno retki.
Član 10.
U slučaju prekoračenja sistemskih resursa u okviru zakupljene usluge (prostor na disku, mesečni saobraćaj, procesorsko vreme, RAM memorija), Hosting.ba će obavestiti Korisnika i ponuditi mu odgovarajuće rešenje. Ukoliko prekoračenje utiče i na druge korisnike koji se nalaze na istoj serverskoj mašini, Hosting.ba može suspendovati, odnosno deaktivirati uslugu do pronalaženja adekvatnog rešenja u dogovoru sa Korisnikom usluge.
Član 11.
Osnovne obaveze Korisnika su:
1. Korisnik je dužan da pri registraciji na zvaničnoj web prezentaciji Hosting.ba- a popuni unese ispravne lične podatke (ime, prezime, adresu, grad, broj telefona, email adresu) u skladu sa Članom 301. stav 1. Krivničnog Zakona Republike Srbije
(Računarska prevara - Krivični zakon Republike Srbije:
Ko unese netačan podatak, propusti unošenje tačnog podatka ili na drugi način prikrije ili lažno prikaže podatak i time utiče na rezultat elektronske obrade i prenosa podataka u nameri da sebi ili drugom pribavi protivpravnu imovinsku korist i time drugom prouzrokuje imovinsku štetu, kazniće se novčanom kaznom ili zatvorom do tri godine.).
2. Hosting.ba zadržava pravo da ne prihvati i odbije pružanje usluge Korisniku u slučaju nepotpunih, sumnjivih ili očigledno neispravnih podataka koje Korisnik navede pri poručivanju željenih usluga, takođe, može odbiti pružanje usluge Korisniku koji poručivanje iste obavi istovremeno pokušavajući da sakrije svoj identitet korišćenjem servisa za prikrivanje identiteta na internetu.
3. Korisnik se obavezuje da će usluge koje pruža Hosting.ba koristiti u skladu sa važećim Zakonima Republike Srbije, međunarodnim konvencijama, drugim pravnim aktima i dobrim poslovnim običajima.
4. Korisnik neće koristiti zakupljene usluge za vršenje krivičnih dela ili nanošenje štete trećim licima ili samom Hosting.ba.
5. Korisnik je odgovoran za sav sadržaj koji postavlja na zakupljene usluge.
6. Korisnik ne sme koristiti zakupljene usluge za masovno slanje email-ova,newsletter-a i spam-a.
7. Korisnik ne sme koristiti piratske softvere na zakupljenim uslugama, npr piratske dodatke ili templejte za wordpress, joomla i slične softvere.
8. Korisnik je iz bezbednosnih razloga u obavezi da vrši redovno održavanje svoje web prezentacije, vrši nadogradnju softvera i aplikacija (wordpress, joomla i sl.) kao i njihovih dodataka (addon, plugin, templejti i sl.) zbog prevencije upada zlonamernog softvera na hosting nalog Korisnika i sprečavanja hakerskih napada bilo koje vrste. Ukoliko zlonameran softver ipak dospe na hosting nalog Korisnika, uklanjanje istog je isključivo odgovornost Korisnika. Ukoliko zlonamerni softver ugrozi hosting server, treće lice, internet link, ili bilo koji resurs, Hosting.ba može privremeno suspendovati ili trajno otkazati usluge Korisniku.
9. Korisnik je dužan da svoj računar kao i sve računare sa kojih pristupa i koristi zakupljene usluge održava, iz bezbednosnih razloga, tako da isti ne budu zaraženi virusima, malware-ima i sličnim softverima, a zbog mogućnosti da zlonamerni softver prikupi pristupne parametre i zloupotrebi ih na određeni način.
10. Korisnik je dužan da uplate za zakupljene usluge vrši na vreme kako ne bi došlo do prekida u radu usluga ili gubitka podataka.
Član 12.
Na serverima Hosting.ba zabranjeno je postavljanje i linkovanje sledećih sadržaja:
1. Bilo kakve vrste pornografije
2. Email marketing softvera
3. Torrent sajtova
4. Chat sajtova i aplikacija (izuzev na virtuelnim i namenskim serverima)
5. Gaming softvera bilo koje vrste (izuzev na virtuelnim i namenskim serverima)
6. Softvera i web prezentacija i aplikacija koje se bave praćenjem, špijunažom i drugim vidovima povrede privatnosti trećih lica
7. Bilo kakvog warez softvera, krekova, cd ključeva i slično
8. Warez linkova prema bilo kom zabranjenom softveru i podacima
9. HYIP sajtova (High-yield investment program)
10. Sajtova koji šire rasnu, versku, nacionalnu i bilo kakvu drugu mržnju
11. Piratskih (nullovanih) skripti i tema i svih drugih softvera i aplikacija bez legalno plaćene licence za korišćenje
12. Aplikacija koje se mogu smatrati “hakerskim” alatima
13. Phishing web prezentacija i stranica
14. Bilo kakvih botova i skripti za automatizaciju bilo čega u cilju prevare, sticanja neke vrste koristi i sl.
15. Shell i sličnih skripti i aplikacija
16. Zabranjeno je postavljanje materijala sa zaštićenim autorskim pravima(muzika, fotografije, filmovi, softver i sl.) ukoliko Korisnik ne poseduje autorska prava na taj materijal ili nema pismeno ovlašćenje nosioca autorskog prava za njegovo postavljanje.
Član 13.
U slučaju kršenja bilo koje od stavki navedenih u Članu 11. i Članu 12., Hosting.ba zadržava pravo da suspenduje ili trajno otkaže uslugu Korisniku bez mogućnosti povraćaja novca. U slučaju sumnje na počinjeno krivično delo od strane Korisnika, Hosting.ba će o tome obavestiti nadležne organe.
Član 14.
Korisnik je dužan da Hosting.ba u potpunosti nadoknadi svaku eventualnu štetu koju Hosting.ba može pretrpeti usled nedozvoljenih radnji počinjenih od strane Korisnika.
Član 15.
Odricanje od odgovornosti
1.Korišćenjem usluga Hosting.ba, Korisnik prihvata da Hosting.ba kao pružaoc usluga ne može biti odgovoran za bilo kakvu štetu koju može pretrpeti u slučaju prekida u radu istih ili bilo kakvih drugih problema sa zakupljenom uslugom.
2.Iako Hosting.ba za određene usluge pruža backup podataka, on ne može biti odgovoran za gubitak istih iz razloga što backup podataka obavljaju automatizovani mehanizmi koji mogu prouzrokovati grešku prilikom kopiranja podataka na backup prostor, Korisnik može da uradi backup svojih podataka kada god misli da je to potrebno i čuva kopiju istog kod sebe. U slučaju potrebe, Korisnik može dostaviti rezervnu kopiju svojih podataka Hosting.ba sa zahtevom da isti budu postavljeni na uslugu koju Korisnik zakupljuje.
3. Hosting.ba ne može biti odgovoran za sadržaj koji korisnici postavljaju na servere. U slučaju prijave spornog sadržaja, Hosting.ba zadržava pravo da isti ukloni bez obaveštenja i saglasnosti Korisnika kao i da obavesti nadležne organe o istom.
4. Odgovornost za sve podatke postavljene na servere Hosting.ba snosi Korisnik koji je iste postavio i smatra se da je to učinio znajući za eventualne posledice do kojih može doći postavljanjem tih podataka.
5. Hosting.ba ne može snositi odgovornost za zastoj u aktivaciji usluga, suspenziju ili prekid rada aktivnih usluga, gubitak naziva domena i sl. usled neispravno izvršene uplate ili uplate izvršene sa zakašnjenjem, i ne može odgovarati za štetu koja iz tog razloga eventualno može nastati.
6.Hosting.ba ne odgovara za štetu nastalu neovlašćenim ili protivpravnim pristupom zakupljenoj usluzi od strane trećih lica, bez obzira da li se radi o licima kojima je sam Korisnik omogućio pristup ili ne.
7.Hosting.ba nije odgovoran za funkcionisanje internet prezentacije Korisnika, tačnost informacija ili drugih sadržaja koje Korisnik objavljuje na svom nalogu, kao ni za gubitke podataka, neuručene email poruke, pogrešno uručene poruke ili podatke i podešavanje email naloga Korisnika.
8. Hosting.ba ne može snositi odgovornost za finansijsku ili bilo kakvu drugu štetu koju Korisnik može imati usled nedostupnosti ili suspenzije zakupljenih usluga kod Hosting.ba iz bilo kog razloga.
Član 16.
Hosting.ba zadržava pravo da, ukoliko iz objektivnih razloga ne može ispuniti obaveze iz Člana 7, prekine sa pružanjem ili ne obavi aktivaciju određene usluge Korisniku. U slučaju da Hosting.ba nije u mogućnosti da nastavi pružanje usluge Korisniku, istom mora dozvoliti otkazni rok potreban za prebacivanje usluge na drugo mesto a koji nije duži od 15 dana. U slučajevima da Hosting.ba nije u mogućnosti da nastavi pružanje određene usluge, obezbediće povraćaj novca za preostali plaćeni period usluge o kojoj je reč (osim usluge registracije domena i zakupa softverskih licenci) ili u punom iznosu ukoliko usluga uopšte nije bila realizovana ili aktivirana.
Član 1.
Ovaj pravilnik definiše osnovne uslove plaćanja usluga koje Agencija Hosting.ba pruža. Hosting.ba zadržava pravo da za određene usluge može definisati uslove plaćanja na drugačiji način i kao takvi ne moraju odgovarati Opštim uslovima plaćanja.
Član 2.
Hosting.ba zadržava pravo izmene cena zakupljenih usluga uzprethodnuobavezu daobavesti Korisnika o nastalim promenamanajmanje 30 dana ranije i da iste primenjuje tek poisteku trenutnog plaćenog perioda za uslugu koju Korisnik koristi.
Član 3.
Sve usluge koje pruža Hosting.ba plaćaju se avansno (unaprijed), na žiro račun 5553000050566162 kod Nove Banke.
Član 4.
Hosting.ba nije dužan da aktivira ili obnovi određenu uslugu ukoliko ona prethodno nije u potpunosti izmirena. Ukoliko to u dogovoru sa Korisnikom ipak učini, Hosting.bazadržava pravo da suspenduje uslugu ukoliko Korisnik ne ispoštuje raniji dogovor, sve dok ona ne bude u potpunosti plaćena.
Član 5.
Korisnik može ali i ne mora produžiti korišćenjezakupljeneusluge nakon isteka trenutnog plaćenog perioda. Hosting.ba svim svojim korisnicima elektronskom poštom šalje predračun za obnovu usluge koju su prethodno zakupili a koja ističe u skladu sa izabranim periodom plaćanja. Za usluge koje se plaćaju na mesečnom nivou predračun se šalje 10 dana pre isteka plaćenog perioda, dok se za usluge koje se plaćaju na duže vremenske periode predračun šalje 15 dana pre isteka plaćenog perioda kako bi Korisnik imao dovoljno vremena da izvrši uplatu za obnovu te usluge. Rok za uplatu
obnove usluge je datum isteka te usluge.Hosting.ba, takođe, šalje podsetnike zaplaćanjepredračuna nakon jednog, tri i pet dana posle isteka plaćenog perioda.Dozvoljeni rok za kašnjenje uplate za obnovu usluge je 7 dana od dana isteka usluge. Ukoliko se uplata ne izvrši ni posle datog roka, usluga se suspenduje (isključuje) a Korisnik se o tome obaveštava email-om.Za obavljene registracije domenapreko Hosting.ba, ukoliko Korisnik kasni sa uplatom, domen biva deaktiviran na dan isteka registracije sa mogućnošću da se obnova registracije domena obavi u roku od 30 dana od dana isteka domena po regularnoj ceni.
Član 6.
Ukoliko ni nakon 7 dana od dana suspenzije usluge Korisnik ne izvrši uplatu, smatra se da Korisnik ne želi da obnovi pruženu uslugu i ista se briše (gasi), a Hosting.ba nije u obavezi da nakon gašenja usluge čuva backup iste niti je u obavezi da o tome obavesti Korisnika putem email-a.
Član 7.
Povraćaj novca u roku od prvih 30 dana od kupovine usluge je moguć samo za shared (web) hosting, reseller hosting i audio streamingusluge. Povraćaj novca nije moguć za biznis hosting pakete, virtuelne (vps) i namenske servere, usluge registracije domena, licence za softver i ostale nestandardne usluge koje Korisnik zakupi od Hosting.ba po svom zahtevu.
Član 8.
Povraćaj novca nije moguć za uplaćenu obnovu bilo koje usluge.
Član 9.
Povraćaj novca je moguć samo ukoliko usluge Hosting.ba nisu dostavljene u garantovanom roku, ako usluge ne ispunjavaju navedene tehničke karakteristike iz ponude Hosting.bai ukoliko garancije za usluge nisu ispunjene.
Član 10.
Ako je usluga ukinuta zbog kršenja Uslova korišćenja, Hosting.ba ne obezbeđuje povraćaj novca.
Član 11.
Ukoliko Hosting.baiz objektivnih razloga ne možepružiti uslugu, Korisnik ima pravo da zatraži povraćaj novca ali samo za preostali period trajanja zakupljene usluge.
Član 12.
Zahtev za povraćaj novca je obavezno podneti putem tiketa odeljenju zafinansije u korisničkom centru ili putem elektronske pošteisključivosa email adrese koju je Korisnik naveo u svom nalogu u korisničkom centru Hosting.bai ni jedan drugi način kontaktiranja povodom ovih zahteva se ne prihvata kao validan zbog bezbednosti samog Korisnika, sprečavanja lažnog predstavljanja kao i da bi ostao pisani trag o podnetom zahtevu.
Član 13.
Za svaku promenu perioda plaćanja, promenu hosting paketa ili bilo kakvog drugog pitanja vezanog za finansije, Korisnik je dužan da otvori tiket odeljenju za finansije putem korisničkog centraili putem elektronske pošteisključivo sa email adrese koju je Korisnik naveo u svom nalogu u korisničkom centru Hosting.bai ni jedan drugi način kontaktiranja povodom ovih zahteva se ne prihvata kao validan zbog bezbednosti samog Korisnika, sprečavanja lažnog predstavljanja kao i da bi ostao pisani trag o podnetom zahtevu.
Član 1.
Ovim pravilnikom bliže su uređeni uslovi pod kojima Agencija Hosting.ba prikuplja lične podatke Korisnika koji su neophodni za pružanje usluga, obezbeđenjekvaliteta u poslovanju, kao i za tačno i blagovremeno informisanje Korisnika u skladu sa poslovnom politikom i dobrim poslovnim običajima.
Član 2.
Hosting.ba garantuje da svojim delovanjem neće vršiti povredu tajnosti podataka Korisnika koji se nalaze na hosting serverima, osim u slučajevima izričito određenim važećim pravnim aktima Republike Srbije.
Član 3.
Korisnik je dužan da pri registraciji na zvaničnoj web prezentaciji Hosting.baunese ispravne lične podatke (ime, prezime, adresu, grad, broj telefona, email adresu) u skladu sa Članom 301. stav 1. Krivničnog Zakona Republike Srbije (Računarska prevara -Krivični zakon Republike Srbije:Ko unese netačan podatak, propusti unošenje tačnog podatka ili na drugi način prikrije ili lažno prikaže podatak i time utiče na rezultat elektronske obrade i prenosa podataka u nameri da sebi ili drugom pribavi protivpravnu imovinsku korist i time drugom prouzrokuje imovinsku štetu, kazniće se novčanom kaznom ili zatvorom do tri godine.).
Član 4.
Prikupljanje i postupanje sa ličnim podacimaKorisnika:
1. Tokom procesanaručivanjausluge,Korisnik je u obavezi da obezbedi i u propisanoj formi unese ispravne lične podatke:ime, prezime, adresu, grad, poštanski broj i državu; kao i podatke za kontakt: email adresu i telefon (mobilni ili fiksni). Sve upisane informacije se čuvaju sa posebnom pažnjom i koriste se isključivo za kontakt u vezi zakupljenih usluga, radi registracije domena i radi izrade računa Korisniku za pružene usluge. Na email adresu Korisnika navadenu u ovom procesu se takođe šalju predračuni prilikom naručivanja svake usluge kao i za obnovu istih, računi za plaćene usluge, neophodnipodaci za pristup zakupljenim uslugama, obaveštenja o radovima na serverima, podsetnici vezani zaistek usluga i plaćanje predračuna, povremene promotivne ponude,kao i sva druga obaveštanja za koja smatramo da su bitna za Korisnika.
2. U skladu sa pravilima o registraciji svih tipova internet domena, obavezni podaci za registraciju domena su ime, prezime, adresa, grad, poštanski broj, država, email adresa i broj telefona. Za registraciju .rsdomena ukoliko je vlasnik domena pravno lice obavezni podaci suPIB i matični broj pravnog lica. Hosting.ba je u obavezi da ove podatke dostavi registru prilikom naručivanja registracije domena i ne može biti odgovoran za obradu podataka Korisnika u samom registru domena jer tamo nema nikakvu nadležnost. Hosting.ba sve domene registruje na ime Korisnika –naručioca usluge registracije domena. Hosting.ba nije odgovoran za neispravno dostavljene lične podatke pri naručivanju registracije domena i u registar unosi informacije unete pri narudžbini registracije domena.
3. Samim zakupom registracije domena, Korisnik se slaže da će određeni njegovi podaci, a u zavisnosti od odabranog tipa domena i u skladu sa pravilima nadležnog registra, biti javno dostupni u WHOIS bazi podataka. Ukoliko želi, Korisnik može po važećem cenovniku zakupiti uslugu sakrivanja ovih podataka o vlasniku prilikom naručivanja domena ili naknadno slanjem zahteva putemkorisničkog centra.
4. U obostranom je interesuda Vašu email adresu navedete ispravno.Ukolikodođe do eventualne promene, svoju staru email adresu navedenu u korisničkom centru možete vrlo lako promeniti tako što ćete se ulogovati u korisnički centar i izmeniti ovaj podatak u podešavanjima svog naloga. Vrlo je bitno da email adresa bude ispravno navedena jer se za sve tipove domena na istu šalje email sa linkom za verifikaciju korisničkih podataka na koji je potrebno kliknuti kako bi se potvrdila registracija domena. Izbegavanje verifikacije domena dovodi do deaktivacije istog.
5. Korisnik bi trebao da prilikom promene broja telefona koji koristi, u korisničkom centru upiše nov broj telefona kako bismo u slučaju potrebe moglida stupimo u kontakt sa njim.
6. Korisnik je ličnoodgovoran za tačnost i ažurnostnavedenih ličnihpodataka, Hosting.ba u svojstvu pružaoca usluga ne možesnositi nikakve poslediceniti bilo kakvu odgovornostu slučaju eventualne štete nastale zbog neispravnosti navedenih podataka, jer nema nikakavunadležnost niti bilo kakvo zakonom utvrđeno ovlašćenje zautvrđivanje verodostojnosti navedenih podataka koje je Korisnik naveo.
Član 5.
Prikupljanje podataka na serverima Hosting.ba:
1. Svi serveri koje Hosting.ba koristi za pružanje usluga prikupljaju standardne podatke o posetiocima web sajtova koji se na njima nalaze (vreme posete,IPadresu posetioca, tipuređaja i operativni sistem sa kog se pristupa, verziju webbrowser-a).
2. Serveri takođe prikupljaju podatke o prijavama na kontrolni panel zakupljene usluge, email nalog, ftp nalog i slične pristupe kojima vlasnik usluge i osobe ovlašćene od njegove straneimaju pristup.
3. Navedeni podaci se prikupljaju iz statističkih ibezbednosnih razloga inisu javno dostupni izuzev podataka o posetiocima web prezentacija kojima mogu pristupiti i samikorisnici zakupljenih usluga.
Član 6.
Čuvanje podataka:
1. Hosting.ba garantuje da će podaci Klijenata biti zaštićeni trajno i neće biti dostupni trećim licima osim u slučaju registracije internet domena,u skladu sa Članom4. Stav 2. i 3.kao iu slučajevima utvrđenim Zakonom,
2. Korisnik usluga usvakom trenutku ima tehničku mogućnost da putem korisničkog centra vršiizmenu svojih ličnih podataka. Napominjemo da se iz sigurnosnih razloga i sprečavanja eventualnih zloupotreba, svaka promena ličnih podataka beleži i trajno čuva u bazi podataka.
3. Ukoliko dođe do bilo kakvezloupotrebe od strane korisnika, Hosting.ba je dužan da po Zakonu, na zahtev nadležnog organa, uz pisani nalog,dostavi tražene podatke o Klijentu.
4. Hosting.bakoristiSSL (Secure Socket Layer) enkripciju podataka kako biobezbediosigurnost informacija svih registrovanih korisnika.
5. Pristup podacima Korisnika ima samo ovlašćeno osoblje zaposleno u Hosting.ba uz više nivoa autorizacije pri pristupu istim.
6. Hosting.ba u cilju sprečavanja krivičnih i drugih dela čuva podatke Korisnika u roku ne manjem od 2 godine od dana prestanka pretplate za poslednju aktivnu uslugu koju je Korisnik imao zakupljenu.
Član 1.
Ovim pravilnikom bliže su uređeni uslovi korišćenja web (shared) hosting usluge. Za potpuno razumevanje uslova korišćenja, Korisnik treba pročitati sve pravilnike objavljene na zvaničnom web sajtu Hosting.ba, https://www.hosting.ba/uslovi_koriscenja/. Pravilnici na koje treba obratiti posebnu pažnju pre čitanja ovog pravilnika i koji utiču na korišćenje web hosting usluga su: Generalni uslovi korišćenja usluga, Pravilnik o pružanju podrške i Generalni uslovi plaćanja usluga, Politika privatnosti, Pravilnik o sankcionisanju korisnika, Pravilnik o korišćenju backup usluge.
Član 2.
Kao osnovni pokretač web hosting platforme, Hosting.ba koristi softver pod nazivom cPanel. Ovajsoftver u sebi može sadržati softverske greške koje, u veoma retkim slučajevima,mogu uticati na njegovu funkcionalnost. Kako je ovaj softver izrađen od strane trećih lica, Hosting.ba ne može biti odgovoran za eventualne probleme u njegovom funkcionisanju kao i u funkcionisanju svih softvera koje on opslužuje (web server, server baze podataka, email server, ftp server, dns server i druge).Kako bi se broj problema u funkcionalnosti cPanel softvera sveo na minimum, nadogradnja istog kao i njegove bezbednosne ispravke se vrše svakodnevno.
Član 3.
Hosting.baje dužan da vrši održavanje servera u skladu sa aktuelnim praksama iz oblasti web hostinga što uklјučuje nadogradnje softvera, bezbednosne zakrpe i sva neophodna podešavanja. Održavanjeserveraneuklјučujeodržavanjeinternetprezentacija, aplikacija, softveraidrugihsadržajakojeKorisnikuslugakoristizapokretanjewebprezentacija.
Član 4.
Hosting.ba, u okviru svoje poslovne delatnosti, obezbeđuje svojim korisnicima bezbednost njihovih web sajtova hostovanih na serverima Hosting.ba. Istovremeno, svaki Korisnik je lično odgovoran za bezbednost svog web sajta počev od načina čuvanja lozinki za pristup cPanel-u i ftp-u pa nadalje.
Član 5.
Svim korisnicima web hosting usluge, Hosting.ba u okviru licence za korišćenje cPanel softvera koju poseduje, omogućavakorišćenje besplatnih SSL sertifikata za sve domene koji su povezani sa na servere Hosting.ba sa kojih se pruža usluga web hosting-a. Ovi sertifikati se izdaju od strane kompanija cPanel i Comodo i mogu se koristiti bez ikakve naknade za sve vreme dok je domen Korisnika povezan na Hosting.ba-ov cPanel server za web hosting usluge. Ovi sertifikati se automatski obnavljaju periodično.Besplatni SSL sertifikati se izdaju automatski u roku od 72h od kada se domen Korisnika poveže na Hosting.ba-ov cPanel web hosting server nakon čega Korisnik može obaviti implementaciju istog u svoj web sajt ili aplikaciju.Ukoliko Korisnik ima potrebe i želi da koristi privatan SSL sertifikatna svomwebsajtu, Korisnik ima pravo da zakupi SSL sertifikat od ovlašćenih prodavaca istih a od Hosting.ba mora zakupiti sopstvenu IP adresu koja bi se koristila samo za sajt na kome se instalira SSL sertifikat jer isti zahteva posebnu ip adresu radi korišćenja.Uz međusobni dogovor, Korisnik privatni SSL sertifikat možete zakupiti u saradnji sa Hosting.ba.
Član 6.
Korisnik ne sme koristiti ni u jednom trenutku više sistemskih resursa servera (procesorsko vreme, ram memorija, prostor na disku, mesečniprotoki sl.) od onih koji su definisani u hosting paketu koji je Korisnik zakupio a o čemu je bio informisan prilikom odabira hosting paketa iz ponudeHosting.ba. Korisnik može pratiti upotrebu resursa svog naloga prijavom u svojcPanel nalog, na početnoj stranici.Korisnik koji često prekoračuje zakupljenu količinu sistemskih resursa može biti suspendovan i biće mu ponuđeno hosting rešenje u skladu sa njegovim potrebama.
Član 7.
MySQL baze podataka moraju biti optimizovane i bez nepotrebnih podataka u istim (npr. ne sme se dešavati da se tabele u kojima se upisuju greške koje su se dogodile u softveru gomilaju bez rešavanja istih jer to može proizvesti bazu podataka od više gigabajta upotrebljenog prostora). Nije poželjno da Korisnik ima bazu podataka veću od 500MB na deljenim hosting uslugama jer to može imati uticaj na performanse samih servera Hosting.ba.
Član 8.
Hosting.ba u cilju racionalne upotrebe prostora na disku automatski uklanjaemailporukeiz Trash foldera svih email naloga na webhosting serverima starije od 30 dana.Kako svaki hosting nalog takođe ima i Trash folder u cPanel File Manager-u, isti se prazni od fajlova obrisanih pre više od 30 dana. Takođe, Hosting.ba zadržava pravo da povremeno uklanjabackup fajlovekoje Korisnik generiše preko cPanel korisničkog interfejsa a koji su stariji od 30 dana kao i error_log fajlovi koji sadrže greške pri izvršavanju PHP koda na hosting nalozima korisnika.
Član 9.
Korisnik je obavezan da prati upotrebu prostora na disku u okviru zakupljenog hosting paketa i, ukoliko je potrebno, blagovremeno obavi nadogradnju hosting paket na veći. U protivnom, Hosting.ba ne snosi odgovornost za mogućeprekide u radu hosting usluge (web sajt, email nalozi, baze podataka i slično).
Član 10.
Hosting.ba može suspendovati hosting nalog Korisnika ako detektuje napade spam botova (robota) na internet prezentaciju Korisnika.
Član 11.
U cilju povećanja bezbednosti internet prezentacija korisnika i samih servera koje koristi, Hosting.ba vrši redovno skeniranje svojih server posebnim alatima koji mogu detektovati viruse, malware, trojance i druge maliciozne fajlove koji mogu ugroziti bilo internet prezentaciju Korisnika ili servere Hosting.ba. U tom slučaju, Hosting.ba zadržava pravo da detektovane fajlove obriše bez obaveštenja Korisnika
o tome. U ovakvim slučajevima može doći do prekida u radu internet prezentacije koja je zaražena na ovaj način te Korisnik treba obaviti popravku iste i postarati se da se to više ne dešava pre sveg redovnim budućim održavnjem svoje internet prezentacije. Kako se radi o automatizovanom softveru, mogu se javiti i lažno pozitivni rezultati ali se to u praksi dešava izuzetno retko.
Član 12.
Zbog sprečavanja slanja spam email poruka i samim tim sprečavanja da ip adresa servera dospe na spam listu, svi hosting nalozi su ograničeni na slanje 20 email poruka na sat. Ukoliko Korisniku ovaj limit nije dovoljan, može kontktirati Hosting.ba sa zahtevom da limit bude privremeno ili trajno povećan. Ukoliko se slanje spama dogodi dok je limit povećan, Hosting.ba žadržava pravo da limit vrati na početni bez mogućnosti ponovnog povećanja.
Član 13.
Hosting.ba zadržava pravo da u bilo kom trenutku izmeni hosting pakete, njihove karakteristike koje omogućavaju ili neomogućavaju određene dodatne usluge korisnicima, cene samih paketa, kao i periode plaćanja istih, uz prethodnu obavezu da obavesti Korisnika o nastalim promenama najmanje 30 dana ranije i da iste primenjuje tek poisteku trenutnog plaćenog perioda za uslugu koju Korisnik koristi.
Član 14.
Hosting.ba kreira hosting pakete prema proceni zahteva tržišta,sa ciljem očuvanja visokog nivoa kvaliteta usluge. Postoji mogućnost, na poseban zahtev i u dogovoru sa Korisnikom, kreirati i ugovoriti poseban hosting paket radi ispunjenja određenih zahteva Korisnika.
Član 15.
Hosting.ba obezbeđuje backup svih web hosting naloga. Iako su kreirane backup kopije dostupne i samim Korisnicima, one se prvenstveno kreiraju za potrebe Hosting.ba. Backup softver je napravljen od strane trećeg licaiHosting.ba ne može garantovatiza postojanost i ispravnost tako napravljenih backup-a hosting naloga. Hosting.ba savetuje Korisnicima da za svoje potrebe redovno kreiraju backup podataka na bilo koji od dostupnih načina.Sve backup kopije se čuvaju na
fizički odvojenim serverima isključivo namenjenim samo za tu potrebu.
Član 16.
Hosting.ba nije dužan da čuva kopije isteklih hosting naloga duže od 14 dana od dana isteka naloga.
Član 1.
Ovim pravilnikom bliže su uređeni uslovi korišćenja resellerhosting usluga (hosting paketi za dalju prodaju). Za potpuno razumevanje uslova korišćenja, Korisnik treba pročitati sve pravilnike objavljene na zvaničnoj internetprezentacijiHosting.ba, https://www.hosting.ba/uslovi_koriscenja/ . Pravilnici na koje treba obratiti posebnu pažnjupre čitanja ovog pravilnika i koji utiču na korišćenje reseller hosting usluga su: Generalni uslovi korišćenja usluga, Pravilnik o pružanju podrške, Pravilnik o korišćenju backup usluge, Politika privatnostii Pravilnik o korišćenju shared hosting usluga.
Član 2.
Korisnik reseller hosting usluge dobija pristup WHM (WebHost Manager) panelu preko kog samostalno kreira svoje hosting pakete, cPanel naloge, kontroliše ih (briše, nadograđuje, pristupa cPanel nalogu krajnjeg korisnika), tj vrši celokupan menadžment svoje web hosting ponude.
Član 3.
Korisnik reseller hosting paketa kreira svoju ponudu hosting paketa i nije ni na koji način vezan zaweb (shared) hosting pakete koje Hosting.baima u svojoj ponudi.
Član 4.
Korisnik može vršiti dalju prodajuza tako kreirane hosting pakete trećim licima uz naknadu koju sam odredi.
Član 5.
Hosting nalozi kreirani od strane Korisnika reseller hosting paketa imaju potpuno istu funkcionalnost i tehničke karakteristike kao i svi web (shared) hosting paketi koji su zakupljeni direktno kod Hosting.baprema njegovoj ponudi.
Član 6.
Hosting.ba je obavezan da podršku za korišćenje usluga pruža isključivo vlasniku reseller hosting paketa. Vlasnik reseller hosting paketa je odgovoranza pružanje podrške svojim korisnicima a Hosting.ba će zahteve za podršku od ovih korisnika ignorisati i prosleđivati vlasniku reseller hosting paketa.Ukoliko je potrebna intevencija od strane osoblja Hosting.ba, zahtev za podršku može poslati isključivo sam vlasnik reseller hosting paketa u ime svog korisnika.
Član 7.
Vlasnik reseller hosting paketa je odgovoran za sadržaj svih sajtova hostovanih na svom reseller paketu i može da definiše pravilnik o korišćenju svojih usluga sa kojim trebaju biti upoznati Korisnici usluga koji iste zakupljuju ili dobijaju na korišćenje od strane korisnika reseller paketa, ovaj pravilnik ne sme odstupati od uslova korišćenja usluga Hosting.ba.Korisnik reseller hosting paketa može upoznati korisnike njegovih hosting paketa sa uslovim korišćenja Hosting.ba.
Član 8.
Ukoliko neko od korisnikahosting paketazakupljenog kod vlasnikaresellerhostingpaketa krši bilo koji pravilnik koji je Hosting.ba definisao prema njemu će se postupatiisto kao i prema korisnicima koji usluge zakupljuju direktno od Hosting.ba.
Član 9.
Hosting.ba obezbeđuje backup svih hosting naloga koje kreira Korisnik reseller hosting paketa. Iako su kreirane backup kopije dostupne i samim korisnicima, one se prvenstveno kreiraju za potrebe Hosting.ba. Backup softver je napravljen od strane trećeg lica i Hosting.ba ne može garantovati za postojanost i ispravnost tako napravljenih backup-a hosting naloga. Hosting.ba savetuje korisnicima da za svoje potrebe redovno kreiraju backup podataka svih hosting naloga kreiranih u okviru reseller hosting uslugena bilo koji od dostupnih načina. Sve backup kopije se čuvaju na fizički odvojenim serverima isključivo namenjenim samo za tu potrebu.
Član 10.
Hosting.ba ne može snositi odgovornost i ne mora čuvati rezervne kopije hosting naloga koje je vlasnik reseller hosting usluge obrisao sa svog reseller hosting naloga.
Član 11.
Korisnik reseller hosting paketa je obavezan da redovno izmiruje svoje obaveze prema Hosting.ba, u slučaju kašnjenja dužeg od 7 dana, Hosting.ba zadržava pravo da u potpunosti suspenduje zakupljenu reseller hosting uslugu (kako glavni nalog tako i sve naloge koje je Korisnik reseller usluge kreirao).
Član 1.
Ovim pravilnikom bliže su uređeni uslovi korišćenja dedicated servera(namenski server za jednog korisnika). Za potpuno razumevanje uslova korišćenja, Korisnik treba pročitati sve pravilnike objavljene na zvaničnom web sajtu Hosting.ba, https://www.hosting.ba/uslovi_koriscenja/ . Pravilnici na koje treba obratiti posebnu pažnju pre čitanja ovog pravilnika i koji utiču na korišćenje reseller hosting usluga su: Generalni uslovi korišćenja usluga, Pravilnik o pružanju podrške i Generalni uslovi plaćanja usluga.
Član 2.
Korisnik dedicatedservera zakupljuje isti po principu unmanaged usluge –usluga zakupa servera bez održavanja istog.
Član 3.
Hosting.ba obezbeđuje potpuno funkcionalan server sa “root” pristupom Korisniku na dalje korišćenjei operativnim sistemom koji je Korisnik odabrao pri poručivanju servera na web sajtu Hosting.ba.Korisnik je sam odgovoran za bezbednost servera, podešavanje, instalaciju softvera i sprečavanje neovlašćenog pristupa serveru od strane trećih lica.
Član 4.
Korisnik može dogovoriti po posebnim uslovima održavanje servera sa Hosting.ba kao pružaocem usluge (managed usluga), u ovom slučaju, sva podešavanja servera vrši isključivo osoblje Hosting.ba i Korisnik ne dobija pun pristup serveru kako ne bi dolazilo do konflikta u podešavanjima servera.
Član 5.
Korisnik je odgovoran za sav sadržaj na zakupljenom serveruiinstalirani softver.Korisnikne sme koristiti piratske kopijesoftvera, softver koji se može zloupotrebiti za hakerske i bilo kakve druge napade i sl.
Član 6.
Dedicatedserveri se zakupljuju bez backup usluge i Korisnikuje preporučenoda za svoje potrebe vrši kreiranje rezervne kopijepodatakai čuvanje istih.Član 7.Ukoliko Korisnik krši bilo koji pravilnik Hosting.ba, dedicatedserver može biti suspendovan do razrešenja situacije sa Korisnikom ili u krajnjemslučajuusluga može biti otkazana jednostrano od strane Hosting.ba.
Član 1.
Ovim pravilnikom bliže su uređeni uslovi korišćenja VPS/CLOUD hosting usluga (virtuelni privatni server). Za potpuno razumevanje uslova korišćenja, Korisnik treba pročitati sve pravilnike objavljene na zvaničnom web sajtu Hosting.ba, https://www.hosting.ba/uslovi_koriscenja/ Pravilnici na koje treba obratiti posebnu pažnju pre čitanja ovog pravilnika i koji utiču na korišćenje VPShosting usluga su Generalni uslovi korišćenja usluga, Pravilnik o pružanju podrške,Generalni uslovi plaćanja uslugai Politika privatnosti.
Član 2.
Korisnik VPS servera zakupljuje isti po principu unmanaged usluge –usluga zakupa servera bez održavanja istog.
Član 3.
Hosting.ba obezbeđuje potpuno funkcionalan server sa “root” pristupom Korisniku na dalje korišćenjei operativnim sistemom koji je Korisnik odabrao pri poručivanju servera na web sajtu Hosting.ba.Korisnik je sam odgovoran za bezbednost servera, podešavanje, instalaciju softvera i sprečavanje neovlašćenog pristupa serveru od strane trećih lica.
Član 4.
Korisnik može dogovoriti po posebnim uslovima održavanje servera sa Hosting.ba kao pružaocem usluge (managed usluga), u ovom slučaju, sva podešavanja servera vrši isključivo osoblje Hosting.ba i Korisnik ne dobija pun pristup serveru kako ne bi dolazilo do konflikta u podešavanjima servera.
Član 5.
Korisnik je odgovoran za sav sadržaj na zakupljenom serveruiinstalirani softver.Korisnikne sme koristiti piratske kopijesoftvera, softver koji se može zloupotrebiti za hakerske i bilo kakve druge napade i sl.
Član 6.
VPS serveri se zakupljuju bez backup usluge i Korisnikuje preporučenoda za svoje potrebe vrši kreiranje rezervne kopijepodatakai čuvanje istih.
Član 7.
Ukoliko Korisnik krši bilo koji pravilnik Hosting.ba, VPS server može biti suspendovan do razrešenja situacije sa Korisnikom ili u krajnjemslučajuusluga može biti otkazana jednostrano od strane Hosting.ba.
Član 1.
Ovim pravilnikom bliže su uređeni uslovi korišćenja audio streamingusluge. Za potpuno razumevanje uslova korišćenja, Korisnik treba pročitati sve pravilnike objavljene na zvaničnom web sajtu Hosting.ba, https://www.hosting.ba/uslovi_koriscenja/. Pravilnici na koje treba obratiti posebnu pažnju pre čitanja ovog pravilnika i koji utiču na korišćenje audiostreamingusluga su: Generalni uslovi korišćenja usluga, Pravilnik o pružanju podrške,Generalni uslovi plaćanja uslugai Politika privatnosti.
Član 2.
Korisnik audio streaming usluge zakupljuje istu u cilju emitovanja audio sadržaja i sam snosi odgovornost za sadržaj koji emituje kao i poštovanje autorskih prava za takav sadržaj.Korisnik je dužan da se upozna sa zakonskom regulativom Republike Srbije o autorskimpravima za emitovanje muzičkih numerana svojoj radio stanici.
Član 3.
Hosting.ba obezbeđuje pristupne parametre za ovu uslugu kao i kontrolni panel za istu kako bi Korisnik mogao da samostalno kontrolišesvoj audio streaming nalog.
Član 4.
Korisnik ima mogućnost emitovanja audio sadržaja sa svog računara i u tom slučaju je obavezan da samostalno obezbedi neophodan softver za emitovanje kao i da samostalno obavlja njegovo konfigurisanje.
Član 5.
Kako bi emitovanje sadržaja u okviru audio streaming usluge ne bi imalo prekide u prenosu, Korisnik je obavezan da obezbedi internet vezu čiji uplink (upload) ima brzinu najmanje 30% veću od zakupljenog kvaliteta zvuka koji se emituje (bitrate).
Član 1.
Ovim pravilnikom bliže su uređeni uslovi registracije domena koje Hosting.ba ima u ponudi. Za potpuno razumevanje uslova korišćenja, Korisnik treba pročitati sve pravilnike objavljene na zvaničnom web sajtu Hosting.ba, https://www.hosting.ba/uslovi_koriscenja/.Pravilnici na koje treba posebno obratiti pažnju pre čitanja ovog pravilnika i koji utiču na korišćenje usluge registracije domenasu: Generalni uslovi korišćenja usluga,Generalni uslovi plaćanja usluga, Pravilnik o pružanju podrškei Politika privatnosti.
Član 2.
U skladu sa pravilima o registraciji svih tipova internet domena, obavezni podaci za registraciju domena su ime, prezime, adresa, grad, poštanski broj, država, email adresa i broj telefona. Za registraciju .rs domena ukoliko je vlasnik domena pravno lice obavezni podaci su PIB i matični broj pravnog lica. Hosting.ba je u obavezi da ove podatke dostavi registru prilikom naručivanja registracije domena i ne može biti odgovoran za obradu podataka Korisnika u samom registru domena jer tamo nema nikakvu nadležnost. Hosting.ba sve domene registruje na ime naručioca usluge registracije domenaili na podatke koje naručioc registracije unese pri procesu poručivanja registracije domena u za to određenim poljima. Hosting.ba nije odgovoran za neispravno dostavljene lične podatke pri naručivanju registracije domena i u registar unosi informacije unete pri narudžbini registracije domena.
Član 3.
Prilikom registracije domena, a u zavisnosti od odabranog tipa domena i u skladu sa pravilima nadležnog registra, određeni podaci o vlasniku domena biće javno dostupni u WHOIS bazi podataka. Ukoliko želi, Korisnik može zakupiti uslugu sakrivanja ovih podataka o vlasniku prilikom naručivanja domena ili naknadno slanjem zahteva putem korisničkog centra.
Član 4.
Za svaku registraciju internet domena Korisnikje obavezan da preko svoje email adrese navedene pri poručivanju obavi verifikaciju u roku od 15 dana od dana registracije domenaklikom na link koji dostavlja registar domena u email poruci na srpskom ili engleskom jeziku u zavisnosti od tipa zakupljenog domena. Ukoliko Korisnik ne obavi verifikaciju na vreme, domen biva automatski deaktiviran u centralnom registrusve dok se ne obavi proces verifikacije.
Član 5.
Za registraciju pojedinih tipova domena postoje posebni uslovi koje registrant mora ispunjavati. Ti uslovi npr. mogu biti: registrant mora imati prebivalište u određenoj zemlji ili na određenoj teritoriji, domen može biti registrovan samo na pravna lica ili organizacije, za registraciju pojedinih tipova domena neophodno je dostaviti broj ličnog dokumenta registranta itd.
Član 6.
Cene domena iskazane na web prezentaciji Hosting.ba važe za regularne domene. Ukoliko se prilikom registracije domena ispostavi da željeni domen spada u grupu premijum domena čije su cene višestruko veće, Hosting.ba nije u obavezi da obavi registraciju takvog domena i Korisnik će biti obavešten od strane osoblja Hosting.ba te će mu biti ponuđen povraćaj novca ili registracija drugog domena.
Član 7.
Korisnik domena je dužan da se upozna sa pravilnicima i ponaša se u skladu sa njihovim odredbama regulatornih tela za domen koji koristi (ICANN, RNIDS i sl.).U slučaju kršenja ovih pravilnika ili zloupotrebe domena u ilegalne svrhe, domen može biti deaktiviran od strane Hosting.ba ili centralnog registra domena bez prethodnog upozorenja.Za registraciju većine međunarodnih domena, Hosting.ba ima razvijenu poslovnu saradnju sa kompanijom NameSilo čije uslove korišćenja možete pročitati na linku https://www.namesilo.com/Support/Terms-and-Conditions.Za registraciju .rs domena Korisnik treba biti upoznat sa pravnilnikom RNIDS-a koji upravlja .rs adresnim prostorom a čije uslove korišćenja može pročitati na linku https://www.rnids.rs/lat/dokumenti/znacajni-akti-rnids-a.
Član 1.
Ovaj pravilnik bliže definiše obaveze tehnične podrške za usluge koje Hosting.ba pruža.
Član 2.
Korisnik može poslati zahtev za pružanje tehničke podrške putem email-a ili putem tiket sistema preko svog naloga u korisničkom centru. Ukoliko se zahtev šalje putem email-a, Korisnik je obavezan da poruku pošalje sa email adrese kojaje upisanau njegovom nalogu u korisničkom centru.
Član 3.
Hosting.ba garantuje da će Korisnik dobiti inicijalni odgovor u najkraćem mogućem roku a najkasnije uroku od 24h od prijema zahteva za pružanje tehničke podrške kao i da će u slučaju dalje prepiske odgovoredobijati u istom garantovanom roku.
Član 4.
Osoblje Hosting.ba zahteve za tehničkom podrškom sortira i rešavapo prioritetu koji utvrđuje uvidom u njihovu sadržinu.
Član 5.
Hosting.ba ne pruža tehničku podršku putem telefona. Hosting.ba može pozvati Korisnika telefonom u slučaju da nije moguće rešiti zahtev za podrškom putem email-a ili tiket sistema.
Član 6.
U podršku za web (shared),reseller i biznis hosting usluge spadaju:
1.Povezivanje domena sa hosting serverom Hosting.ba ako je domen zakupljen kod Hosting.ba,
2.Dostava i reset parametara za pristup cPanel-u i FTP-u,
3.Dostava parametara za pristup email servisu putem POP3, IMAP i SMTP protokola,
4.Upućivanje u podešavanje PHP modula i parametara,
5.Dostava log fajlova sa greškama i zahtevima poslatimka hosting nalogu Korisnika,
6.Upućivanje Korisnika na opciju koja mu je potrebna u okviru cPanel-a za određenu radnju (kreiranje email naloga, ftp naloga, baze podataka, itd.),
7.Uklanjanje blokirane IP adrese Korisnika i dostavljanje razloga blokade Korisniku,
8.Pomoć pri podešavanjuDNS zona u okviru hosting naloga Korisnika,
9.Pomoć pri vraćanju backup kopije,
10.Migracija podataka Korisnika na servere Hosting.ba sa drugih hosting provajdera,
11.Izmene na hosting nalogu koje Korisnik nije u mogućnosti sam da obavi (npr. Promena glavnog domena),
12.Sugestijeu rešenjaproblema ukoliko web prezentacija Korisnika nije vidljiva iz nekog razloga ili se na samoj prezentaciji pojavljuju određene greške,
13.Saveti pri instalaciji CMS softvera i povezivanje sa bazom podataka.
Član 7.
U podršku za virtuelne i namenske servere sa održavanjem (managed usluga) spadaju:
1.Sve stavke navedene u Članu 6.
2.Nadogradnje operativnog sistema po želji Korisnika,
3.Instalacija modula na server po želji Korisnika a koji se tiču operativnog sistema ili softvera u okviru cPanel-a,
4.Konfigurisanje backup opcije po želji Korisnika.
Član 8.
U podršku za virtuelne i namenske servere bez održavanja (unmanaged usluga) spadaju:
1.Reinstalacija operativnog sistema,
2.Saveti kako resetovati lozinku za “root” pristup,
3.Provera mrežnih podešavanja ukoliko Korisnik prijavi da njegov server nema izlaz na internet.
Član 9.
U podršku za audio streaming uslugu spadaju:
1.Dostava parametara i reset istih za kontrolni panel za audio streaming uslugu,
2.Dostava i parametara i reset istih za emitovanje audio sadržaja ka serveru Hosting.ba.
Član 10.
U podršku za domene registrovane kod Hosting.ba spada:
1.Podešavanje nameservera,
2.Upućivanje u definisanje dns zapisa za različite servise.
3.Promena kontakt podataka u WHOIS bazi.
4.Pomoć pri verifikaciji email adrese administrativnog kontakta domena.
Član 11.
U slučaju potrebe Korisnika za dodatnomtehničkom podrškom, koja ne spada u redovnupodršku koju Hosting.ba pruža, ista će se naplaćivati po ceni od 50 KM po radnom satu.
Član 1.
Ovimpravilnikombliže su definisani uslovi pod kojimaHosting.ba pružabackup usluge.
Član 2.
Hosting.ba pruža besplatnu backup usluguza korisnike sledećih usluga: web (shared) hosting, reseller hosting.
Član 3.
Hosting.ba čuva rezervne kopije podataka do 30 dana unazad za kompletne cPanel hosting naloge.Sve backup kopije se čuvaju na fizički odvojenim serverima isključivo namenjenim samo za tu potrebu.
Član 4.
Iako su kreirane backup kopije dostupne i samim korisnicima, one se prvenstveno kreiraju za potrebe Hosting.ba. Backup softver je napravljen od strane trećeg lica i Hosting.ba ne može garantovati za celovitosti ispravnost tako napravljenih backupkopija hosting naloga. Hosting.ba samim tim nemože snositi odgovornost za gubitak ili oštećenje podataka korisnika. Hosting.ba savetuje korisnicima da za svoje potrebe redovno kreiraju backup podataka na bilo koji od dostupnih načina.
Član 5.
Hosting.ba ne garantuje za postojanje backupa svih 30 dana unazad kao ni za integritet i celovitost istih.
Član 6.
Ukoliko je hosting nalog potpuno obrisan sa serverazbog isteka pretplate za uslugu, radinadoknade troškova koje Hosting.ba ima prilikompružanja backup usluge, vraćanje rezervne kopije podatakase naplaćuje po ceni od 50 KM jednokratno.Hosting.ba nije u obavezi da vrati backup kopiju podataka na server pre izvršenog plaćanja od strane Korisnika. Preporučeno je da Korisnikda pre uplate usluge vraćanja backup-a proveri sa osobljem Hosting.ba da li je rezervnakopijaželjenoghosting nalogadostupna kako bi ova usluga bila moguća. Ukoliko Korisnik izvrši uplatu a prethodno nije proverio postojanje rezervne kopije podataka za željeni hosting nalog,korisnik za uplaćeni iznos može zakupiti neku drugu uslugu iz ponudeHosting.ba ili zatražiti povraćaj uplaćenih novčanih sredstava na svoj tekući račun.
Član 1.
Ovim pravilnikom bliže je uređenpostupak po kom Hosting.ba može primeniti sankcije prema korisnicima usluga, pre svega iz bezbednosnih razloga i zaštite drugih korisnika i održanja kvaliteta usluga i reputacije Hosting.ba.
Član 2.
Hosting.ba može primenjivati sankcije u slučajevima kršenja uslova korišćenja usluga.Najčešćirazlozi za sankcinisanjeKorisnika su u slučajevima:
1.slanja spam email poruka,
2.pojave malware i drugih malicioznih skripti,
3.pojave registracije spam robota (botova) na sajt,
4.pojave zloupotrebe kontakt formulara od strane spam robota (botova),
5. često prekoračenje sistemskih resursaiz zakupljenog hosting paketa i opterećenje servera na bilo koji način,
6.zloupotreba autorskih prava,
7.korišćenje piratskog softvera na sajtu.
Član 3.
Hosting.ba obavlja redovno skeniranjei nadgledanje radaservera sa ciljem da otkrije eventualno postojanje bilo kakvih nepravilnosti.U slučaju pojave bilo kakvih nepravilnosti poput navedenih u Članu 2. ovog pravilnika, Hosting.ba suspenduje nalog Korisnika i obaveštava ga o tome. Korisnik je tada dužan da kontaktira Hosting.ba radi aktivacije naloga kako bi mogao da otkloni problemi preduzme sve neophodne mere da spreči ponavljanje ovog problema.
U slučaju pojave težih nepravilnosti koje mogu naškoditi drugim korisnicima usluga ili Hosting.ba kao pružaocu usluga, Hosting.ba zadržava pravo da Korisniku trajno otkaže uslugu.
Član 4.
Ukoliko Korisnik ne postupa u skladu sa instrukcijama osoblja Hosting.ba za rešenje problema i ukoliko se isti problem dogodi više od dva puta, Hosting.ba će trajno deaktiviati uslugu, poslati backup uslugebez mogućnosti ponovne aktivacije i povraćaja novca.